آنالیز برنامه المپیکی تیم امید در نشست تاج با مسئولان کمیته المپیک

به گزارش وبلاگ نامه، تیم فوتبال امید از اردیبهشت ماه به واسطه انتخاب زلاتکو کرانچار از بلاتکلیفی سرمربی برای بازی های آسیایی خارج شد. البته که بازیکنان این تیم در کنار این مربی کروات در جاکارتا عملکرد خوبی نداشتند به خصوص که باخت عمدی مقابل میانمار که قرعه سخت ملاقات با کره جنوبی و حذف از بازی های آسیایی را برایشان رقم زد، نقدها زیادی را ایجاد کرد.

آنالیز برنامه المپیکی تیم امید در نشست تاج با مسئولان کمیته المپیک

حالا این تیم مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو در مرحله نخست را پیش رو دارد. مسابقاتی که طی چهار دهه گذشته تیم فوتبال امید ایران نتوانسته از حضور در آن به نتیجه لازم برای کسب سهمیه دست یابد و همین موضوع حساسیت رقابت های انتخابی پیش رو را بیشتر هم نموده است. به خصوص اینکه احتمالا المپیک توکیو آخرین دوره برگزاری بازی های المپیک در رشته فوتبال است و احتمالا بعد از آن فوتسال جایگزین فوتبال می گردد.

بر اساس قرعه کشی که دو ماه پیش برای مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک توکیو انجام شد، تیم فوتبال امید در گروه C باید با تیم های عراق، ترکمنستان و یمن ملاقات کند. برای انجام این ملاقاتها که اوایل فروردین ماه به میزبانی ایران برگزار می گردد، تیم امید تا به امروز چند مرحله اردوی آماده سازی برگزار نموده و چند مرحله اردوی دیگر هم خواهد داشت.

قرار است در نشستی که به زودی میان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم امید با مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار می گردد، برنامه های تیم امید برای حضور در رقابت های انتخابی آنالیز گردد.

به گفته اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و عضو کمیته دو نفره آنالیز برنامه های المپیکی فدراسیون ها این نشست به زودی و احتمالا طی هفته آینده برگزار خواهد شد.

اصغر رحیمی در تبادل نظر با وبلاگ نامه گفت: البته هنوز در رابطه با نشست موردنظر و زمان برگزاری آن صحبتی با مدیریت فدراسیون فوتبال نداشته ایم اما با توجه به حساسیت موضوع و اینکه فدراسیون فوتبال دیگر از دغدغه تیم ملی و جام ملت ها خارج شده است، باید زودتر نشست را برگزار و برنامه های المپیکی تیم امید را آنالیز کنیم.

به گزارش وبلاگ نامه، در سرانجام برگزاری رقابت های مقدماتی المپیک توکیو تیم های صدرنشین 11 گروه همراه با 4 تیم برتر دوم این گروه ها سهمیه مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2020 را می گیرند تا درکنار میزبان این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک رقابت نمایند.

تیم فوتبال امید ایران طی سال های گذشته با وجود حضور در میادین انتخابی المپیک پیروز به کسب سهمیه نشد. آخرین دوره حضور این تیم در بازی های المپیک مربوط به المپیک 1976 مونترال می گردد. در این دوره بازی ها تیم ایران به عنوان تیم دوم گروه از مرحله مقدماتی صعود کرد و در جمع هشت تیم برتر نهاده شد اما در نهایت مقابل شوروی مغلوب شد و حذف شد.

این بهترین نتیجه تیم فوتبال امید ایران در ادوار مختلف حضور در بازی های المپیک است.

تیم فوتبال امید ایران البته برای المپیک 1980 مسکو هم کسب سهمیه کرد اما به خاطر همزمان شدن با انقلاب اسلامی و تحولات نظام و در اعتراض به اشغال افغانستان توسط شوروی حضور در بازی ها را تحریم کرد. برای این بازی ها سوریه جایگزین ایران شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آنالیز برنامه المپیکی تیم امید در نشست تاج با مسئولان کمیته المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز برنامه المپیکی تیم امید در نشست تاج با مسئولان کمیته المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید